Industri

Hammers
24.01.2021 kl 00:28 860

I kveld har jeg hatt ro til FLERE ganger å lytte gjennom Henrik Badins innlegg på Paretos konferanse.
Her er det ABSOLUTT ulike fakta jeg tidligere hadde gått glipp av.

FOLLUM skal etter planen produsere 10.000 tonn biokull pr år. Fabrikken er lett skalerbar til økte volum.
Det norske markedet er på ca 400.000 tonn biokull.

Det nordiske er "FIVE times larger" i følge Badin. Han snakker om 2.000.000 tonn.
VOW sikter nå for fullt inn mot det nordiske markedet.

Så kommer den stor internasjonale aktøren.
Jeg tror faktisk ikke at jeg har nok gjenværende hjerneceller i behold til å forestille meg hvor stort DET tallet ser ut!
Nei, for når man begynner å summere og tar utgangspunkt i de første 10.000 så genererer dette som tidligere sagt 20-30 mill i EBITDA.
50.000 genererer ca 120-170 mill.

Hvordan tallet blir med 2.000.000 tonn tør ikke jeg tenke på.........
..............og ENDA VERRE blir det når verdenseneren innen stål kommer på banen. Da er det bare å heise "hvitt flagg" og kapitulere.

Ikke noe jeg "hausser" med, men en gjengivelse av hva Henrik Badin selv forteller investorene på Paretos konferanse.
Investorene som takket for foredraget og sendte kursen NED flere % etter innlegget. Utakk er verdens lønn!

Neida, ingen spesiell grunn til å storme til Oslo Børs mandag for å kjøpe i bøtter og spann, for man snakker om en gradvis utvikling fram mot 2030. Likevel kommer det her en RASK og KRAFTIG ekspansjon - for 2030 ligger kun 9 år unna.

Når VOW plutselig har opprettet en egen business (avdeling) som skal BYGGE og DRIVE fabrikker som skal inneholde selskapets egen
kompetanse basert på eget utstyr sier det sitt ang den framtidstroen man har.

Hele verdikjeden blir bevart i VOW - i tillegg til at fabrikkene deretter genererer enorme overskudd til VOW.
Ikke ut fra MIN påstand, men en logisk slutning ut fra de tallene Badin presenterte.
2.000.000 tonn KUN innen Norden.

Et forsiktig regnestykke; Hvis 10.000 genererer 25 mill vil 2 mill tonn generere ca 4-5 MRD - altså tall FØR "den store" som kommer til uka!

Dette er noe jeg har snakket om i lengre tid; Er det EN aksje på Oslo Børs man bør sitte langsiktig med er det VOW.
Ikke en "bloggeraksje med gedigne driftsunderskudd", men det ABSOLUTT motsatte.
Et lønnsomt LAVPRISSELSKAP som kommer til å vokse fantastisk i årene framover!

Det hele vises i VOW's langsiktige tekniske utvikling - utarbeidet for et par dager siden;
https://www.tradingview.com/x/5Ri2iHLV/

Hilsen Hammers.
Redigert 24.01.2021 kl 02:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.