Grønne aksjer

midtikøajohnny
24.01.2021 kl 13:40 12567

Hadde ikke anledning til å svare på tiradene i går, og har uansett ikke mye å tilføye. Har vel skrevet et innlegg før på denne tråden. Der forteller jeg at mitt fokus er det fundamentale 100%, men at det kan være interessant å lese innleggene til dere som (også) fokuserer på teknisk analyse. Så teknisk analyse kommenterer jeg ikke da jeg ikke har noe å bidra med. At du ikke synes noe om deg jeg poster om Hexagon selskapene, har du klart gitt uttrykk for flere ganger så det poenget kan jeg forsikre deg om at jeg for lengst har oppfattet og ikke trenger flere streker under.

Så til det konkrete. Denne uttalelsen fra deg var det eneste jeg kommenterte:

"Jeg er usikker hva som skjer med HPUR i uken som kommer. Den lille kontrakten de fikk kunne de heller ha tiet om; det har motsatt effekt på meg.... Om jeg er inn i Purus restauranten så forventer jeg en 7 retters middag, og ikke en smaksprøve...."

Du får bare tåle at jeg har en annen mening når det gjelder det jeg siterer deg på her, for jeg står 110% ved det jeg kommenterte i mitt forrige innlegg når det gjelder dette. Du skriver jo her i rene ord at å melde en så liten kontrakt er så stusselig at meldingen faktisk fungerer som en "turn off" for deg. (At du redigerte inn artikkelen fra Finansavisen med Carnegies Mikkel Nyholt-Smedsengs betraktninger om Hexagon Purus etter at jeg hadde svart på innlegget, endrer ingenting, for det var altså kun din uttalelse som jeg siterer deg på, jeg kommenterte i mitt forrige innlegg og nå).

Der er jeg altså så uenig som det nesten går an å få blitt. Kan bare gjenta at slik jeg ser dette, er det nemlig helt urealistisk å forvente kontrakter om store serieleveranser fra Hexagon Purus til transportsektoren allerede nå. Jeg tror rett og slett ikke slike vil komme, på kort sikt. Til det er vi foreløpig i en for tidlig fase når det gjelder overgang til hydrogen innen transportsektoren. Så en melding som dette om avtale om leveranse til Nord-Amerikas desidert største bussprodusent New Flyer, er rett og slett gull i min øyne.

Denne meldingen er nemlig høyst sannsynlig et forvarsel om at store serieleveranser til New Flyer kan forventes i fremtiden, og på lang sikt har jeg sterk tro på mange store kontrakter om store serieleveranser f. eks. til Daimler, Toyota, New Flyer og mange, mange flere. Så er der andre sektorer som tog, maritimt, luftfart og ja rett og slett alt som har med lagring og transport av hydrogen å gjøre. Og lagring er vel bokstavelig talt en nødvendighet absolutt overalt. Så det er å håpe at Hexagon Purus (og Hexagon Composites) satser tungt på R & D slik at man forsvarer sin posisjon som globale markedsledere, og det forsikrer de heldigvis markedet om at de kommer til å gjøre.

Jeg satser på dette, på lang sikt. Eventuell trading, vil bli med veldig beskjeden del av beholdningen. Lykke til videre! Med teknisk analyse og forøvrig, og jeg kan nok berolige deg med at terskelen for å kommentere dine innlegg fremover nok vil være ganske høy, sett fra mitt ståsted. Munnhuggeri er helt er utelukket. Fokuset må være på selskapenes drift og aksjene.
Redigert 24.01.2021 kl 13:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.