Grønne aksjer

Strilen
24.01.2021 kl 17:16 4658

Gode poeng «uvitende» (og takk for at du fant Q4 til meg - hadde gått meg hus forbi). Og ja, kursen er høy målt i omsetning og inntjening pr. nå. Man kan ta for seg de de grønne Merkur-selskapene og se hvilke av dem som egentlig kan vise til drift, omsetning, inntjening og eventuelt positivt resultat. Mange er verdsatt hinsides hva regnskap, aktivitet og markedsandeler skulle tilsi. Aktivitet og lønnsomhet flere år frem i tid virker å allerede være priset inn i enkelte. Ville vært meget urolig dersom jeg satt i disse hvis vi nå fikk en kraftig korreksjon på børsen. Ja, forventet fremtidige vekst i Zaptec er også priset inn (og veksten er varslet), men her har prisnivået en faktisk begrunnelse i eksisterende regnskap, vekst og overskudd. Derfor vil nedsiden i Zaptec være begrenset. Just ny thoughts.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.