Industri

rosgun
25.01.2021 kl 10:48 590

Egentlig det samme for meg hvor langt denne selges ned.. Den kan gjerne komme ned til 50-60 kroner....

FORDI....: Den skal opp til flere hundre kroner....... i første omgang..

Nå ser det ut som Covid herjer, og denne aksjen vil være et sikkert kort fremfor mye annet..Tror ikke mange forstår "gevinsten" ved å ha vært med å designe og utvikle disse skipene for DG og fortjeneste samt en trygg og god gjennomføring. Etter mange år i byggebransjen forstår jeg viktigheten av god prosjektering og samspillkontrakter..... Har men utviklet og bygget et skip er resten kun fortjeneste da man vet på forhånd metode og effektiv byggeteknikk..

Alle produksjonsbedrifters drøm er å få flest mulig "like" prosjekter for å kopiere tegninger osv til andre "like" produkter...... Da vil man få stordriftsfordeler, da oppstartskostnaden er like stor uansett.. har du allerede et skip og skal bygge 5 andre som er helt like vil risiko for feil og mulighet for kjempefortjeneste øke betydelig.....

Det vil komme for en dag fortjeneste på disse første skipene, og da vil nok mange gni seg i øynene mer enn to ganger.......
Fabrikken er full til 2024 og nå er det bare å fylle opp med flere gode prosjekter.....Noen sier det kommer krakk i aksjemarkedet..... Det å sitte i denne aksjen er absolutt en trygg havn når de har fått et ben innenfor US Navy.. De er jo også med i design og utviklingsfase på henholdsvis 7 og deretter 60 skip også til samme kunde.. Når dette kommer i boks vil de muligens ha jobb for de neste 15-25 årene minst.. Dette vil gi aksjen en sinnsyk stabilitet og tryggehet imotsetning til alle andre aksjer....

Når det gjelder de 60 skipene er Phillly 1 av 4 som er videre... Jeg tenker høyt, men her må det vel være mulighet for å dele denne store enterprisen likt mellom de 4, da det er et så stort prosjekt..... Det vil isåfall si 15 skip på hver...... ikke så galt det heller.......

Litt detaljer:

Tipper oppdateringer på noe av dette blir børsmeldt snart.....
7 båter + 60 (+) nye båter .... i studier og design prosess:

( http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_99/Philly-Shipyard-Will-Participate-in-the-US-Navy-T-AGOS-Industry-Studies)

«Det forventes en kontraktstildeling for DD&C for det første skipet, pluss opsjoner for opptil seks ekstra fartøy, i 2022»
« Philly Shipyard deltar nå i bransjestudier for tre amerikanske regjeringsskipsbyggingsprogrammer, inkludert T-AGOS-programmet. Philly Shipyard vil fortsette arbeidet med de to andre bransjestudiene, en som støtter US Navy's Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform (CHAMP) -program og en annen som støtter US Coast Guards Offshore Patrol Cutter (OPC) -program.»

(http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_88/Philly-Shipyard-and-Vard-Marine-Team-Win-Contract-for-CHAMP-Design-Study)

« Kravet om CHAMP-programmet kan nærme seg 60+ fartøyer.»

« Det er imidlertid økende støtte for å akselerere programmet for å starte anskaffelsen av de første fartøyene allerede i 2021.»

Konklusjon:

Ser ut som US NAVY betaler best i «klassen» og at Røkke og Co kun satser på denne kundegruppen. En strategiendring som både skaper trygg og forutsigbar drift med himmelhøye marginer i forhold til bransjestandarden....for bygging av tidligere mer «vanlige»skip....

Grattis til gutta krutt !!!! Dette er bare starten på et nytt Røkke eventyr og fyller ytterligere på moderskipet Aker med cash.....

Redigert 25.01.2021 kl 11:00

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.