Shipping

ks1977
25.01.2021 kl 15:31 3773

Nei, noen quickfix får vi ikke i tank. Vi må først gjennom lavsesongen før vi i det hele tatt kan tenke på det (og så avhenger det av hvordan oljeforbruket har vært frem til da).

P.t så virker det som at OPEC++ har klart å styre produksjonen etter etterspørselen (les; restriksjonene) ganske så bra det sist halvåret, så det kan (...) bety at de klarer å gjøre det fremover også slik at vi unngår en ny contangorunde (gitt at medlemmene overholder kuttene, noe de for en gangs skyld har gjort i veldig stor grad). Selv om vi nå får oppblussing igjen, så tror jeg at vi får en mye mer begrenset (målrettet) nedstengning slik at konsekvensene ikke blir så store som det vi så i mars (gitt at smitten ikke kommer ut av kontroll, det er jo ikke utenkelig med de nye mutasjonene).

Det er ikke utenkelig at vi får et nedsalg på børsene igjen. Jeg ventet lenge på børskorreksjonen frem mot 2020 siden børsene (spesielt USA) var latterlig overpriset etter alle kunstens regler, men den kom ikke. Vi måtte ha Corona for å få til det, og da trodde jeg at vi ville få en dypere korreksjon siden EPS ville gå vesentlig ned for børsene som helhet, men Mr Market sa FU til det... Alt tyder på at vi burde få et nytt nedsalg/crack (og jeg så også noen som kommenterte at et fall i bitcoin kunne utløse et crack), og retail er jo helt over stokk og stein à la Dot-Com, men så er jo pengetrykkinga på topp, renta nesten ikke-eksisterende og TINA (there is no alternative)... Vet jaggu ikke om jeg blir mest overrasket om børsene er høyere eller lavere ved utgangen av året eller ikke. Cluet da er å være investert i selskap som fint klarer seg gjennom dårlige tider (eller stå utenfor og prøve og time inngangen).

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.