Farma

Nor96
19.12.2018 kl 11:15 1726

Først personangrep og nå hersketeknikk..

Registrerer at Flottesen over her skriver : "Forøvrig så er jo konfliken en fadese og man kan jo nesten mistenke at de har gått i en felle med å gå inn i en lisensavtale med så uklare rammer".

Jeg har før konflikten oppstod omtalt den ulempe denne lisensavtalen kunne ha fordi den innebærer royalties til Rigel i millioner av dollar og det hele dreier seg om penger knyttet til den verdi eller ev. verdiskapning som jeg har valgt å kalle det fra en antitumorplattform (axl plattform som BgBio bygger opp) og som Rigel har solgt inn gjennom R428/ Bemcentinib.
At jeg brukte (ADCT-601) som et eksempel er at denne utprøvningen har stått en god stund på clinical trials og står der ennå not recruiting, men studiet kan helt klart være utenfor den grenseoppdraging som voldgiftssaken innebærer.

Litt pussig at jeg nå stikker fingeren inn i et vepsebol der debattantene nærmest fornekter at Bgbio er kommet i uenigheter med Rigel og er havnet i en voldgiftssak.

Her er E24 sin omtalte av saken:

: Bergenbio i megling etter strid om lisensavtale
13.09.2018 · André Haugen
Bioteknologiselskapet Bergenbio har kommet i klinsj med kanadiske Rigel Pharmaceuticals, som de gikk inn i en lisensavtale med i 2011.
I en melding skriver selskapet at de har innkalt Rigel til megling. Partene har blitt enige om bindende voldgift foran et panel med tre voldgiftsmenn i Toronto.
Meglingen skal fullføres innen 180 dager etter at den har startet.
Striden dreier seg ifølge selskapet om tolkning og anvendelse av forskrifter i avtalene mellom partene.
Det dreier seg spesielt om rettigheter og forpliktelser partene har i forbindelse med lisensiering eller salg av produkter av Bergenbio og/eller salg av Bergenbio til en tredjepart, heter det i meldingen.
Redigert 19.12.2018 kl 11:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.