Olje

Fra Sidelinjen
19.12.2018 kl 15:01 3942

Jepp, det er svært interessant, og volumet og svingningene dette gir er fantastiske muligheter for å generere spenstig avkastning ved timing av markedet.
Stort sett skal man bare følge strategi og rammene som er satt, men sykliske aksjer er fantastiske papirer for å spe på den lange porteføljen fra tid til annen.
PGS er ned 25 kroner siden jeg solgte i september, og da er det klart jeg kjøper igjen. Det er jo en tradingaksje som er limt til oljeprisen og børsen, det samme med BDRILL.
Hva angår MSEIS så er den jo ingen av delene, den er jo bedre jo mer oljeprisen faller i følge innsiderne i selskapet. Hvorfor stiger den ikke nå da?

I tillegg har dere regnet dere frem til at Fairfield sine aksjer i fusjonen er verdsatt til 21 kroner, og at det er der aksjen minimum burde være nå. (Dette strider jo selvfølgelig med all logikk siden emisjonen ble gjort på 16.9, og ikke 21, men det vil dere bare ikke skjønne, selv om vi andre gjør det).

Jeg sier ikke med dette at det noe feil med MSEIS som selskap, men markedet er begrenset, de selger noder til sine konkurrenter (!!), men den største overhengende faren for kursen fremover er overhenget av spekulanter som gikk inn i emisjonen. De hadde bare en agenda, og nå må de innse at strategien de bettet på feilet. Det vil de langsiktige aksjonærene trolig lide av i lang tid fremover med selgere som sitter klare ved hvert eneste opptick i kursen.
Redigert 19.12.2018 kl 15:02

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.