Sport og spill

Hammers
26.01.2021 kl 22:18 3966

Borte mot Crystal Palace har vært en lei nøtt de siste årene, og vi har ikke vunnet der siden 2016.
I kamper der CP først tar ledelsen har de ikke tapt i de 30 siste tilfellene (syntes jeg reporteren sa).

Derfor et dårlig utgangspunkt etter snaue 3 minutter - da Fabianski måtte hente ballen ut av nettet.
Zaha fikk fritt spillerom på 18 mellom passive spillere - og ballen lå i hjørnet før pinten hadde sluttet å bruse i glasset.
Huffda, dette ble vel helst en gravøl - tenkte jeg.

Kun 5 min senere sto det 1-1 etter et fint angrep på venstre kant
Cresswell/Fornals med fint samspill. Fram til Antonio som "hooket" ballen over hodet og på pannebrasken til Soucek på 4. Kontant redusering.

Kvarteret senere ble Antonio lagt i bakken på 25. Frisparket tok Cresswell inn i feltet. På bakre dukket Soucek opp.....og 1-2.

Jubelen hadde ikke lagt seg før Antonio stormet gjennom etter en feilpasning. Han dundret ballen i stolperota fra 16 - ut langs streken og borte.
Vi overtok nå fullstendig. Massevis av herlig samspill der Benrahma endelig begynte å vise hva som EGENTLIG bor i ham.
Bedre enn etter 38. ble det ikke. Nytt herlig spill. Cress med skudd som gikk til Antonio som IGJEN satte ballen i den samme stolperota.
Målet GAPTE da mot ham! JEG var oppgitt og Antonio var trolig samme - for dette var utgjort!

1-2 til pause og CP ble stadig mer tafatte - samtidig som Benteke og Zaha ble stadig mer usynlige.
Sistnevnte bannet og svertet over alle avgjørelser og var allerede dritt sur! Verre ble han utover i kampen.

4 min senere NY 100%'er......men det ville seg ikke. CP var nå redusert til ballwatching smågutter som så ekte fotballspillere herje med dem.
Minuttet deretter fikk vi corner og et interessant forløp. Vår forsvarskjempe Ogbonna hvisket noe i øret til midtstopperkollega Dawson.
Deretter viste han 3 fingre mot bakken til Bowen som skulle legge inn. Her var det helt klart et trekk fra treningsfeltet på gang!

Bowen svingte inn, rett på skallen til nettopp Dawson og 1-3. Ogbonna kom lykkelig løpende bort for å gratulere.
For et samspill og for noen trekk som ble vist! Kampen fortsatte deretter i det samme mønsteret.

Etter 75 sto det 16-2 i sjanser for oss - hvorav 7 på mål. CP hadde tilsvarende 2-2.
Nå gjaldt det bare å la klokka tikke i vei. Det gjorde den, og 6 min på overtid fikk CP nok et trøstemål......til 2-3.
Det gjorde ikke noe som helst for kampen var over og vi hadde igjen vunnet borte mot CP - som ikke hadde tapt de foregående 30 m/første mål.

- Dagens kamp er trolig den beste jeg har sett av West Ham i år.
- Antonio kunne alene hatt minst 5 mål på sine kjempesjanser - inkl de 2 i stolpen. Da han misset den 5. hoppet han i været i frustrasjon.
- Benrahma begynte endelig å vise litt av seg selv.
- Her var det løping, samspill og gjenvinninger over hele linja.
- Dawson som ble hentet på lån fra Watford i Championsship må være årets KUPP. Her ligger en kjøpsopsjon på MILL £2-3. Garantert utøvd.
- Her så jeg INGEN svake punkter, men mye GLEDE! Ingen større enn den gleden laget viste da de ruslet av banen.
- Det med visshet om at de DA lå som nr 4 - før helgas hjemmemøte mot Liverpool.
- Fy F.. som jeg gleder meg - bare ikke dommeren lar seg lure av en Salah som kaster seg ned i feltet igjen - slik som sist vi møttes.

Hilsen Hammers.........som legger til at vi nå ligger 17 poeng + 21 mål bedre an enn i tilsvarende kamper i fjor!
VOW - sier nå JEG.........eller var det WOW det het......🤭🤭🤭!
Redigert 26.01.2021 kl 22:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.