Offshore

mastermind
19.12.2018 kl 20:46 3060

Det høres i utgangspunktet fornuftig ut. Når det gjelder Dof, er mye knyttet til Brasil. Da må man sjekke kursutviklingen for Real. Har ikke sjekket dette, siden jeg ikke er inne i aksjen for øyeblikket. Vil vente på Q1, stabil høyere oljepris og avklaring på handelskonflikten mellom USA og Kina før jeg går inn i nye oljerelaterte aksjer.

I tillegg er svekket norsk krone i forhold til dollar, samt høyere rente i uniten, negativt for Dof. De har mye av sine lån i dollar. Å om ikke vår egen sentralbanksjef snart begynner å øke renten, frykter jeg man kan se at selskap som Dof betaler ned på lånene, men likevel øker lånet. På samme måte som mange nordmenn som kjøpte feriebolig i utlandet og lånte i utenlandsk valuta før finanskrisen i 2008, endte opp som gjeldsslaver.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.