Shipping

Gasman
29.01.2021 kl 14:41 3171

Jeg tenker som deg, at denne aksjen ikke bør bli veldig påvirket av hva som skjer i verden rundt (selv om ingen aksjer går helt fri).
Støtten omkring byggingen av skipene er tverrpolitisk, og ingen vil ha skylden for å sabotere så mange arbeidsplasser i Philadelphia.
Om det er en ting alle politikere bør ha lært av Trump-æraen, er det at amerikanske velgere krever at det skal satses på amerikansk, hjemlig industri.
Nå har Biden gjort grep som rammer mange arbeidsplasser (skrinlagt Keystone, moratorium mot olje- og gassleting på føderalt land). Da må man kompensere med annet. Bygging for marinen passer perfekt i det henseende. Skipsverft er klassisk, arbeidsintensiv industri. Det er synlig, symboltungt og det sysselsetter vanlige arbeidere. Dette er god PR og det er god sysselsettingspolitikk. Mye mer forståelig enn obligasjonskjøp og helikopterpenger.
Hvis jeg var politiker i USA er jeg ikke i tvil om at dette er den riktige medisinen.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.