Handel

Brunello
30.01.2021 kl 12:40 3732

Jammen ikke godt å si. Vi får se hva Wibe sier, på fredag. Skal jeg gjette, så tror jeg ikke denne nedstengningen vil ha så mye å si på bunnlinja. Netthandelen går jo så det suser (ref q3), og annenhver nettkunde tegner seg i det nye rewardprogrammet. Som etter egen erfaring er en ganske vellykket salgsmaskin...

Men det åpner nok opp, om ikke så lenge. Kan ikke se at regjeringen kan forsvare å stenge sentere og varehus, når andre butikker får holde åpent. Ta for eksempel Ski. Her dominerer storsenteret fullstendig. Når blomsterbutikken i senteret må stenge, hva skjer da? Jo, den lille blomsterbutikken i gågata får en haug nye kunder... Virker mot sin hensikt og er helt tullete. Ski bygg og Jula holder stengt - butikker hvor det vanligvis er en haug med meter mellom hver kunde. Mens folk kan gå inn på en bensinstasjon og handle mat av en ungjente uten munnbind...

Men tilbake til XXL. Som nevnt ble jeg forhindret fra å hente varer, på grunn av nedstengningen. Men det tok ikke lang tid før de lå på posten, uten at jeg hadde behøvd å løfte en finger. Jeg tolker det som en stresstest som xxl i høyeste grad har bestått.

Medio januar og noen uker fremover er jo heller ingen høysesong for xxl.

Så det blir særs spennende å høre Wibe på fredag. Tror han er megabull.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.