Sport og spill

Hammers
04.02.2021 kl 00:08 3776

I dag var det borte mot Aston Villa. Småvrient etter helgas tamme innsats mot Liverpool.
Personlig fikk jeg et vanskelig valg før kampen - og jeg måtte gå til en SEN endring i egen "lagoppstilling".
Den tradisjonelle hjemmedrakten måtte byttes ut. Kunne da ikke delta i "samme drakt" som Aston Villa spilte i.

Plukket heller ned min sjeldne bortedrakt fra veggen.
Den sjeldne drakten West Ham spilte med under sin treningssamling i Nord-Norge i 1989. Lys drakt, med ny reklame sydd over den gamle.
Sponsor ble endret ila sommeren, så de spilte sine 4 kamper med denne offisielle, men PROVISORISKE drakten.
Mitt eksemplar var den vår tidligere ytreløper, Mark Ward, spilte i med nr 7.
Et nummer jeg selv gjerne spilte med på lavere nivåer i mine yngre dager.

Nok om det. Dette ble en HERLIG fotballkamp.
Jesse Lingard debuterte etter sitt lån fra Manch U. Fra første stund virket det som om dette var den brikken som manglet der foran.
3 kvikke frontspillere med massevis av løpskraft. I dag fikk vi se et tempo ikke JEG har sett i de siste kampene.

0-0 ved pause. Aston Villa hadde den største sjansen, men SPILLET var det vi som hadde.

Etter kun 6 min i andre ledet vi 1-0. HERLIG spill der Antonio - Benrahma og Soucek kombinerte.
Sistnevnte med kontant skudd i hjørnet. Vår DEFENSIVE midtbanespiller som nå er lagets toppscorer med 8 mål.......😊!

5 minutter senere var Antonio og Lingard på ferde. Sistnevnte med skudd fra 9. Rett i kassa via keepers hansker.
0-2 og jubelen sto i taket. Det flotte spillet bare fortsatte etter samme mønster.

Forsvaret hadde steinkontroll og spesielt morsomt var det å se hvordan tjekkeren Coufal temmet Villas "kloke hode" - Jack Grealish!
Deres krative kraft ble tatt fullstendig ut av kampen - og han utrettet ikke noe som helst.

Dvs, han måtte bare komme seg unna Coufal og skiftet like godt side 10 minutter før slutt.
Sendte en herlig pasning mellom våre midtstoppere - og plutselig var det noe ukomfortable 1-2 som lyste mot meg.

Jeg behøvde ikke bekymre meg lenge, for kun 3 minutter senere kontret vi 3 mot 2.
Nok et herlig spill mellom de kjappe der foran. Soucek sendte en ball til Antonio. Han sendte den på tvers av feltet til Lindgard - og 1-3.
Igjen var keeper på den, men igjen var det VÅR og Jesse Lingards kamp.

I sin debut scoret Lingard 2 mål og satte fyr på hele rekka.
Spilleren som kun hadde ETT mål siden desember 2018 - da han slet rundt i MU-trøya. I dag var det PUR GLEDE!

Så glad som David Moyes og trenerstaben var etter kampen har jeg ALDRI tidligere sett.
Akkurat som de skjønte at de endelig hadde funnet et Missing Link for laget.
Det tror også JEG at de har - for dette var virkelig en NY GIV!

Vi ligger fortsatt på 5. Et par lag under som har 2 kamper mindre spilt, men vi er i høyeste grad med der oppe.
Uansett; sett mot de samme oppgjørene i fjor ligger vi NÅ 19 poeng + 23 mål bedre an - og det etter drøyt halvspilt sesong. Morsomme tider!

Hilsen Hammers
Redigert 04.02.2021 kl 00:25

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.