Farma

HrDuck
04.02.2021 kl 12:05 5878

Oljetradingen er ute og dermed også uforutsigbarheten. Ny prod.linje er oppe mot slutten av året og vi nærmer oss en dobling av volumet.
Markedet kommer til å vokse stabilt fremover og marginene er gode. Jeg føler meg trygg på at det vil være et marked også for produksjonsøkningen og da er regnestykkene ikke så vanskelige. I mine regneark får vi et res pr aksje rundt 2-3 kroner uten å bruke den optimistiske kalkulatoren.
Nå er det gjerne noen som tenker at 23 er høyt siden den stupte med tradingkollapsen, men fundamentalt tror jeg denne har minst 10 kr på oppsiden basert på dagens informasjon.
Og så vet vi at største aksjonær er en industribygger som har lykkes i andre selskap tidligere. Om de velger å bygge selskapet (feks ved mindre oppkjøp) kan man ane konturene av et større norsk farmasi/industriselskap en gang i fremtiden. Men her må vi avvente de strategiske valg styret foretar fremover.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.