Sport og spill

Hammers
06.02.2021 kl 21:18 3487

Etter den glimrende seieren borte mot Villa midt i uka GLEDET jeg meg til dagens bortekamp mot Fulham.
Det første jeg alltid sjekket før kampstart; Hvem dømmer? Jeg gremmet meg da jeg så navnet;
Mike Dean. Hva skulle han gjøre DENNE gang - denne dommerstandens svar på "navnebror" Mr Bean!

Fulham åpnet friskt. Klar kontroll uten å skape stort. Det gjorde heller ikke vi - vi som nærmest så slitne ut fra start av.
Første omgang gikk på denne måten. Fulham best, men temmelig tannløse. Ikke uten grunn at ligger der de gjør. 0-0 til pause.

2. fortsatt som første avsluttet. Vi skapte minimalt foran - de tannløse hadde noen halvsjanser, men ingen store farligheter.
Kvarteret før slutt gjorde vi noen endringer i rask rekkefølge - og endret noe på formasjonen. Da bedret det seg.

Etter 90 viste dommeren 4 min tillegg.
Mike Dean hadde for en gangs skyld dømt eksemplarisk, men fortsatt 4 minutter igjen.
3 minutter senere fikk vi frispark i fin posisjon. Ballen ble lagt inn i feltet, men Mr Dean blåste i fløyta.

Først så jeg ikke hva som skjedde, men reprisen viste vanlig knuffing på den oppstilte linja.
Serberen Mitrovic gikk plutselig i bakken med "store smerter".........slik en serber SKAL gjøre når det er mulig å oppnå noe med overspilling.
Ja, overspilling - for da dommer sto ved skjermen var serberen frisk som en fisk - akkurat som ikke noe hadde skjedd.

Senere så vi at vår toppscorer, Soucek, prøvde å vende seg bort fra Mitro.
Mr Dean gikk til skjermen for å sjekke - og fant ut at dette var VIOLENT CONDUCT.
En albue som ved en tilfeldighet traff Mitro i skallen i vendingen.

Mr Bean trakk nå fram det røde kortet og Soucek lusket uforstående av banen.
Like uforstående som de fleste av dem som så situasjonen på skjermen.
Hvis ikke dette kortet blir anket og trukket skjønner jeg ikke noe som helst. I så fall det 2. røde på rappen fra Mr Bean som blir trukket.

Fyren bør snarest få en LANG pause fra rampelyset.
En oppmerksomhetssyk drittsekk som gjør det han kan for å få omtale og avisoverskrifter.
Hvorfor er det alltid HAN som får slik fokus etter sine tragiske avgjørelser - når få om NOEN andre i dommerkollegiet gjør det samme?
Ligaens desidert verste dommer - slik han nå har vært det i utrolig mange år!

Hilsen Hammers........som glemte å si at det endte 0-0!

PS; Glemmer aldri da vi spilte hjemme mot MU med Zlatan. De vant 2-0.
Zlatan scoret begge, men reprisene viste at Z sto ca 1 meter offside ved begge tilfellene.
Dommeren var også den gang Mr Bean - og han ble etter kampen belønnet med nedrykk og noen kamper i 2-3. div for sine elendige vurderinger.

Redigert 06.02.2021 kl 21:26

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.