Farma

Bliss
08.02.2021 kl 20:23 4148

OBSRV er verdt 372 mil, mens NAVA bare er verdt 343 mil. NAVAs eierandel i OBSRV er 21,54%, dvs kr 80 mil. Det øvrige av NAVA er da bare verdt 263 mil.
Ja Computum, jeg er enig med deg i at det kan være en svært lav verdsettelse av NAVAs egen virksomhet.
Dagens verdsettelse av OBSRV er også vilt lav sett i forhold til det inntjeningspotensialet som i disse dager er i ferd med å bli innfridd. Jeg forventer en kurs i overkant av 100kr i løpet av året, og for hver krone OBSRV stiger burde NAVA stige 21,5% av dette. Den siste måneden har NAVA bare steget 6%, mens OBSRV har steget over 70%, så her må NAVA ha gått dypt under radaren til investorene, og av den grunn burde det komme en kraftig rekyl i NAVA.
Jeg ser ikke bort fra at du har aksjer i begge disse selskapene siden du interesserer deg for dem, og var jeg deg ville jeg fortsatt med det, og spesielt siden mange trekker fram medtec selskaper som en av de sterkeste trendene i tiden som kommer, bl a pga eldrebølgen med en økning av sykdom, og behovet for å automatisere mest mulig av helsevesenet.
Redigert 08.02.2021 kl 20:25

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.