Industri

nemi's
28.12.2018 kl 11:10 4630

Jeg beskriver flere sider av virkeligheten. Jeg vil påstå at nettopp forventningene til at antidumpingstariffene ikke fornyes 20/1 er grunnen til at REC prises så høyt som 0.6kr. I motsatt fall vil ML ikke ha noen fremtid med dagens -40MUSD i ebitda tap i året. Det vil merkes mandag 21/1 når børsen åpner. Det finnes ingen modeller for verdsetting av REC med fremtidig ML på -10MUSD/Q som dessuten forsvarer dagens prising. Tenk på det. Og på den annen side - hvis tariffene opphører har REC en kolossal jobb med med å komme inn på det kinesiske markedet igen, med dagens ledelse, og uten økt mono-Capex. Markedet har skjønt også det, etter China 531. Jeg prøver å opplyse deg om det også. Så du også skjønner hvorfor REC-aksjen om en måned ikke kommer til å prises som for et år siden, selv uten solartariffer i Kina. Eller tror du det??

Jeg skjønner også hva CEO er ute etter, når han snakker om batterier, men om noen år. Han vil selge et luftslott uansett utfall rundt solar. Altså det han alltid har gjort. REC vil kunne trenge mye penger for at ikke minst han selv skal kunne surre seg videre gjennom dagene. Det foreligger ingen kalkyler på lønnsomhet rundt batterier og ML, heller ingenting om tid, heller ingenting om at det er opplagt at batteriprodusenter ønsker seg til REC's lokasjoner fremfor til Wacker eller Hemlock i USA. Vi vet bare at CEO sier REC har cash til å drifte ML til sent 2019, uansett tariffer. Som stemmer godt med dagens antatte ebitda tap i ML, og guidet inntjening fra Butte for øvrig.

Hva tror du egentlig om virkeligheten til solarvirksomheten til REC? Mener du REC er feil priset med den kunnskap du vet nå om solar-handelskrigen Kina-USA, og REC's FBR-virksomhet. Forklar gjerne!
Redigert 28.12.2018 kl 11:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.