Industri

sorte
28.12.2018 kl 18:50 4849

Er rart at ikke aksjen beveger seg oppover nå som kun Kina gjenstår og gjennomføring av salg er nært forestående. Markedet har jo selvsagt sin del av skylden da mye har falt mye og TTS har vært "fredet".

Vi vil nok få et kraftig løft når godkjennelse fra Kina kommer og utbytte offentliggjort.

Spennende dette med miljøet i Kristiansand. Sjefen har tidligere omtalt at Kristiansand kommer til å bli viktig fremover for Nekkar. Men det er vel først nå i ettertid at jeg faktisk har forstått hva dette kan bety. Det er jo nettopp miljøet i Kristiansand og teknologi/produktutviklingen her som skal bygge Nekkar!

Syncrolift gjør det veldig bra og har fått mye ordrer. Selskapet er ledende innenfor sitt felt og tjener gode penger. Med vesentlig høyere aktivitet ventes også betydelig høyere resultater. Dette er den mest verdifulle eierandelen som blir igjen i "rest TTS".

Men forsknings og utviklings aktiviteten i Kristiansand kan fort ha en vesentlig større verdi enn det markedet forventer. Nå er det jo svært vanskelig å regne seg frem til noen verdi på denne aktiviteten. Tidligere så har jo dette bare vært en kostnad, men som har gitt andre TTS selskap en konkurransefordel, nye kontrakter og fortjeneste.

Verdiene som skapes her vil nå lettere bli synliggjort, ved enten at teknologi og patenter selges. Eller ved opprettelse/ utskillelse av nye produksjonsselskap.

Jeg begynner også som sikkert de fleste å bli litt utålmodig. Jeg tenker da på at avtalen skal bli sluttført og utbytte bli utbetalt på konto. Hadde vært fint med noen ekstra mill på konto nå som mye aksjer har falt litt for mye :)

Når det gjelder rest TTS (Nekkar) så har jeg ingen planer om å selge aksjene med det første. Her er det MYE verdier som forhåpentligvis vil komme til syne de neste årene.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.