Bil og motor

PSI- Investor
31.12.2018 kl 14:15 1086

Jeg tror nok at en del 'ikke- merkeverksteder' slett ikke gidder å ta i en del av elektronikk- feilene som kan oppstå, og ikke bare i elbiler.
Det krever jo en helt annen kompetanse enn det en tradisjonell bilmekaniker har. Av mine bekjente som jobber med bil er det kun en som driver med elektronikken, og han kan nok jobbe så mye han gidder for tiden virker det som.
Det er greit nok at mye ikke skal repareres, bare byttes, men du skal jo skjønne hva du skal bytte også da. Det er ikke alltid like selvfølgelig som det kan høres ut som. Opplevde f eks nylig et kabelbrudd i bakluka på en BMW som hadde ført til overledning og derfor problemer helt andre steder i bilen, blandt annet lysshow på dashbordet, Og da er det morsomt å se på når vedkommende med peiling begynner ' i feil ende' av bilen og likevel går rett på feilen. Men som han sa, det tok betydelig lengre tid med forrige bil...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.