Farma

bravi
15.02.2021 kl 19:05 2802

Har i dag solgt mine aksjer i Pho, har sittet med papiret siden 2017. Sett i ettertid hadde det vært lønnsomt å selge for ett år siden og puttet de kr i noe annet, men slik skal man ikke tenke, dette caset har uansett vært helt kanon for meg. Følte det var uforsvarlig å ikke sikre gevinsten nå.

Det er flere årsaker til at jeg valgte å selge nå:
-Kursen var ganske høy, omsettningen ganske lav.
-Det nærmer seg Q presentasjon (det har ikke kommet mye positive nyheter i senere tid)
-Tidspunkt for Q4 er merkelig sent i forhold til snittet, vanligvis er ikke utsatte presentasjoner spesielt positivt.
-Tviler på at salget har tatt av i Q4, hverken i Us eller i Eu, hvis utgiftene er stabile eller økende og salget dårlig vil resultatet bli deretter. Selskapet er langt etter skjema mhp. guiding.
-Det er for tidlig å se noen resultater fra Asieris/ Hexvix avtalen.
-Tror også det er litt tidlig for Cevira nyheter til at det vil dra kursen i stor grad.
-Flere og flere minner om at det er dags for en større korreksjon på børsene, skjer det vet vi at Pho erfaringsmessig bruker å falle det dobbelte av indexen.

Mulig jeg tar feil, men er rimelig trygg på at det kan komme fine anledninger fremover å kjøpe seg inn igjen. Synes absolutt at Photocure er et meget spennende selskap som bør følges nøye i tiden fremover, ikke trygg på ledelsen med har stor tro på produktene.
Redigert 15.02.2021 kl 19:27

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.