Grønne aksjer

Studenten
RECSI 18.02.2021 kl 12:23 7456

I DN i dag kan man lese om hvordan investorer i NEL har sørget for en nedgang på seks milliarder siden børsåpning i dag. De fikk litt hjelp av shitty tall, kjipe fremtidsutsikter og en potensiell bot på mer enn 1/8 av omsetningen deres i Q4(arrester meg her om jeg tar feil, men det er ikke poenget). Sett det heller i litt perspektiv.

SEKS milliarder er nesten verdien av hele REC. Litt humoristisk. Kan noen forklare meg hvorfor noen ønsker å investere i NEL for å tape tilsvarende REC, når de heller kunne investert i REC og potensielt tjent tilsvarende verdien av NEL?
I REC finnes det risiko, som i alle andre selskaper. Det skal derimot godt gjøres å oppleve et fall på lik linje som det NEL har hatt i dag. Tenk litt på det før du velger å selge deg ut i dag.

Spoiler alert. Jeg er verken synsk eller i besittelse av varme hender som kurerer gruff, men huff. Nå er det på tide å skille klinten fra hveten, og putte pengene der det skal skapes verdi og de fundamentale utsiktene er på din side.
Det er derimot opp til dere å ta et valg. Jeg har tatt mine, og mitt valg bidrar neppe til et fall på seks milliarder når tallene for Q4 legges frem i morgen, sitter du i RECSI gjør nok ikke du det heller.

Legger ved artikkelen dersom noen er interessert, for meg var det bortkastet energi:
https://www.dn.no/bors/mork-borsdag-for-gronne-aksjer-seks-milliarder-barbert-bort-i-nel-pa-noen-timer/2-1-965338
Redigert 18.02.2021 kl 12:36

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.