Valuta og krypto

JonasKr
21.02.2021 kl 10:19 3368

Der er du kanskje inne på mitt hovedproblem rundt Crypto; Alle argumenterer med nytteverdien (altså f.eks kjøpe Tesla), men "alle" kjøper egentlig Crypto i håp om å tjene masse penger. Dette er jo nettopp det som gjør sånne som meg skeptiske. Bare se på forumet her eller hør med folk rundt omkring, det er bare skryt om hvor mye penger de har tjent. Hadde Bitcoins vært mer stabil og eierne ikke bare en haug av spekulanter, så hadde jeg vært mer tilbøyelig tiil å kjøpe det.

Det er et åpenbart paradoks her; det argumenteres med nytteverdi, men i realiteten er storparten av investorene hvertfall foreløpig stort sett en haug av spekulanter som leker stol-leken. Jeg kjøper argumentet om en valuta fri fra bankvesenet, men beroliges ikke akkurat av spekulative investorer, kriminelle og ekstrem volatilitet.
Redigert 21.02.2021 kl 10:27

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.