Grønne aksjer

webspinner
22.02.2021 kl 17:26 733

Ettersom det var du som meldte at alt er priset inn i dagens aksjekurs er det vel rimelig at det er du som skal argumentere for hvorfor? Kan ikke se at du peker på så mange fundamentale forutsetninger. Later til at begge har tro på selskapet, men jeg skulle gjerne ønske meg noe mer dybde ettersom du argumenterer mot et kjent kursmål på 15 kr.

Siden du spør meg om hva jeg mener...

Når det kommer til sammenliknbare selskaper snakker vi om andre selskap som selger rådgivningstjenester. Det er ganske nærliggende å sammenligne med Multiconsult, ÅF Pöyry, Rejlers AB, Stantec Inc, Sweco osv. osv. samtidig som man må hensynta at Aqualis har hatt en fin prosentuell vekst. EV/EBITDA multippel burde ligge i området 12-20, la oss ta utgangspunkt i 12. Selve EV-beregningen er en ganske lang affære, men jeg kommer til ca. 750 MNOK. I sammenslåingen av Aqualis og LOC ble det opplyst om LTM EBITDA på 106 MNOK (12.5 USDm https://aqualisbraemar.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/11/AqualisBraemar-LOC-Presentation.pdf). Det gir en LTM EV/EBITDA på 7.1, mot 12 som jeg tenker er i nedre sjikt av hva som er fair.

12/7.1 = 1.69. Altså burde kursen vært minst 69% høyere enn i dag. Merk at 12 er lavt og det er ikke urimelig å ta utgangspunkt i intervallet 12-15. Det gir en kurs i intervallet 13.5-16.9.

Dette er mine beregninger, tar ikke ansvar for investeringer andre gjør på vegne av disse.
Redigert 22.02.2021 kl 17:26

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.