Offshore

oto1
05.01.2019 kl 14:13 13696

DNO kr 20,3: Vil avhenge av oljepris. Med oljepris på 70 så mener jeg DNO bør stå i minst 25. og så kan du legge til eller trekke fra en 50-øring for hver opp eller ned usd på oljepris. F. eks om vi bruker dagens 57 så får du (70-57)/2 = 6,50. Kursen bør da være 25-6,50 = 18,50

BWO: Jeg tror BWO kommer opp i ca usdm 25 i resultat i kvartalet, eller usd 100 mill per år. usd 8,50 gir 850 mill i overskudd. Del på 185 mill aksjer = 4,60 per aksje.
P/E 15 gir kursmål 69.

RAKP: RAKP bør stå 1,33 x DNO bare på eierandelen i DNO. I tillegg kommer en annen eierandel som genererer cash (verdi ca 2,50 per RAKP aksje).. Så "korrekt formel for å finne RAKP verdi er DNO kurs x 1,34 + 2,50. Med DNO på 20 så bør RAKP stå i ca 29

Itera: betalte bare 1 utbytte i fjor da de brukte en god del cash på tilbakekjøp av egne aksjer for å dekke fremtidige opsjonsprogrammer. Den cashen får de inn igjen når opsjoene innløses, og jeg regner med de er tilbake igjen med 2 utbytter i år (40 øre ca). jeg har kursmål for året mellom 10 og 11.

Panoro kan gå hur langt som helst. Finner de f. eks olje på prospekt A eller B på Dussafu så vil Panoro's eierandel utgjøre ca 20 mill fat. Salgspris/verdi usd 7 per fat gir da usd 140 mill eller 1,2 mrd nok på dagens usd kurs. Delt på 62,4 mill aksjer utgjør dette ca 19 kr per aksje per prospekt.
Overskuddet på dagens produksjon bør forsvare en aksjekurs på minst 20, men dette er ikke vist i resultatene enda. Det kommer på 4q tallene.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.