Offshore

Frodon
05.01.2019 kl 16:33 13535

Alltid gøy å lese dine innlegg, TAKK!!

DNO: Jeg tviler på at oljeprisen kan holde seg under usd 70 over lengre tid, hvis oljesand selskapene i USA har 71-77 som break even. Spetalen sa på et seminar at de sannsynligvis vil lære og få ned break even kost etterhvert, men det tar tid og koster en del i investeringer. Markedet trekker vanligvis fra litt pga risikoen rundt Irak, så vi kommer ca likt ut på kursmålet hvis jeg tar bort geo risiko. Har du regnet på hvordan oppkjøpet av Faroe vil påvirke prisingen av DNO?

BWO: Hvis Q4 ender på usd 25, blir det totalt for 2018 et resultat etter skatt på usd 51,2 mill. I analysen fra Dnb markets forventer de at resultat etter skatt skal øke til usd 197 i 2019 og usd 273 mill i 2020. Dvs EPS går opp til usd 1,06 i 2019 og usd 1,47 for 2020. Slår de tallene til, kan det forsvare en kurs over kr 100 med en P/E på 15 og usd på 8,5. Uansett en doblingskandidat :)

RakP ser veldig billig ut med en p/b på 0,64. Oslo børs har en p/b på 1,9. Har de planer om å starte med utbytter etterhvert eller hva ønsker de å gjøre med overskuddene?

Itera: Tilbakekjøp av egne aksjer er også bra. Likte ikke helt at de har så lite egenkapital pr aksje og en p/e på 22. Hva er grunnen til det?

Panoro, høres ut som jeg må sette meg mer inn i det selskapet ;) På tekniske analyser er kr 14,80 et meget viktig punkt i aksjen. Der har du støtte fra tidligere + 200 dagers glid snitt. Volumet burde vært økende på oppgangen på fredag, men så lenge støtten holder, er neste kritiske punkt kr 17. Ved brudd opp igjennom 17 på høyt volum, er det lite motstand opp til kr 23.
Redigert 05.01.2019 kl 16:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.