Offshore

oto1
06.01.2019 kl 00:29 13359

Angående oppkjøp av Faroe så se den tråden.
Hva det vil ha å si for DNO kursen om de lykkes er ikke så godt å si.
Til slutt vil jo da DNO overta hele Faroe, noe som i seg selv bør utgjøre 5-6 kroner per aksje.
Mindre risiko vil jo også spille inn. Trolig billigere lån. Og når det slåes sammen med DNO Norge (Origo), og børsnoteres, så kan vi fort se at dette alene vil utgjøre ca 10 kr per DNO aksje.
I alle fall om oljeprisen igjen kommer over 70.

BWO: Om DnB sine anslag slår inn, så selger ikke jeg på 60..

RAKP: De har som pri 1 å betale ut lån med inntektene de har fra Mundoil samt utbyttene fra DNO.
Når de blir gjeldfrie så håper jeg de begynner med utbytter de og.
Siden det er færre RAKP aksjer enn antallet DNO aksjer de eier så vil i så fall utbyttene per aksje bli større i rakp enn i dno om de bare videreekspederer de.

Itera: it selskap, og it selskap har generelt lite med eiendeler. Pe er høy, ja, men cash flow er bedre enn resultatet, og de betaler stort sett ut nesten all cash flow i utbytte. Jeg forventer en bedring i marginer fremover, slik at res etter skatt kommer opp og pe ned.
Men det blir ikke kjempesvingninger her, og over tid så forventer jeg et snitt på 10-15% årlig oppgang i aksjekurs.

Panoro: Ja, den bør du sette deg inn i :)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.