Farma

dr. Stockman
26.02.2021 kl 10:46 2852

Vanskelig å forstå at det fortsatt skal være mulig å få kjøpt NANOV på dette nivået. Rekrutteringsproblemene synes å være løst, og selv om mange nok hadde forventet en større reduksjon i antall pasienter enn 120 så er jo ikke det noe stort problem når inklusjonen har skutt fart. Det er vel ikke til å komme bort fra at reprisingsprosessen fikk et skudd i ryggen når selskapet gjennomfører en emisjon før prosessen egentlig er kommet ordentlig i gang, og når emisjonen blir satt på et så lavt nivå så oppfatter nok mange i markedet dette som en guiding fra selskapet sin side på hva man egentlig er verdt. Selv DNB sin analyse som opererer med en LOA godt under det som sunn fornuft tilsier konkluderer med 40 kr, og da gir det etter min mening lite mening å gi de nye aksjonærene en inngangsbillett på halve prisen. Antagelig må ledelsen ha ønsket å sikre seg mot alle eventualiteter av usikkerhet som kan dukke opp fremover og forpurre en vellykket emisjon.

Det er uvanlig at en aksje over lengre tid (en uke er langt i denne sammenheng) handles til kurser langt under det som fremtidsutsiktene tilsier, og unntakstilstanden vil neppe vedvare særlig lenge. De som fortsatt står parkert på sidelinjen har ingen andre å takke enn seg selv når de innser at toget har forlatt perrongen for siste gang. Vi som har vært langsiktige kan saktens irritere oss over at etternølerne får sjansen til å komme inn på dette nivået, men jeg tror egentlig ikke så mange av dem vil oppleve den helt store oppgangen. Flertallet vil nok tenke at “det er aldri feil å ta gevinst” og hoppe av i nærmeste sving. Så kan vi trøst oss med at de oppnår en avkastning på 50% mens vi sikrer oss 500% eller mer. For min egen del er jeg rundt nullpunktet i avkastning i denne aksjen, men har jo gått glipp av den stigningen jeg kunne hatt de siste årene på den kapitalen som har vært tilgodesett NANOV.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.