IKT og Tech

oboy88
05.03.2021 kl 00:38 1539

EBITDA er et et relativt misvisende nøkkeltall, og jeg mener altfor mange selskaper overfokuserer på dette for å gi et bedre inntrykk av resultatene. Avskrivinger er også en kostnad, og bør ikke feies under teppet. Det Meltwater gjør når de fokuserer på EBITDA og unnlater å vise frem kontantstrøm og balanse er at de ikke viser hvor store investeringer selskapet gjør, både i matrielle og immatrielle eiendeler. Har noe av utviklingskostnadene blitt bokført, og i hvilken grad kan de ha "pyntet" på EBITDA ved å aktivere kostnader som kanskje kunne vært utgiftsført? Jeg sier ikke at Meltwater har tusket med tallene, men når de - over to måneder etter årets slutt - ikke klarer å presentere skikkelige regnskaper så vekker det ihvertfall noen mistanker hos meg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.