Shipping

matusalem
FRO 10.01.2019 kl 20:42 1053

De høye ratene som har vært de siste månedene synes å ha lagt en betydelig demper på viljen til å skrape gammel tonnasje. Samtidig ferdigstilles mye ny tonnasje. Mener å ha lest at det ferdigstilles 18 nye vlcc-er bare nå i januar. Samtidig synes sanksjonene mot Iran å være lite effektive med hensyn til oljeeksport på egne skip. I tillegg går vi mot en ny vår og sommer - noe som tradisjonelt betyr lavere aktivitet. Så kort oppsummert; mindre skraping og flere nybygg, kombinert med mislykka sanksjoner og normale sesongvariasjoner, vil mest sannsynlig legge press på ratene de neste 7-8 månedene.

Det kommer nok en ny opptur, men neppe før høsten 2019.

… Andre synspunkter?
Redigert 10.01.2019 kl 21:56

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.