Grønne aksjer

midtikøajohnny
11.03.2021 kl 01:35 5514

He, he, du skriver godt, men vi er altså helt uenige når det gjelder Hexagon Group selskapene. Ditt hovedanliggende er ikke å opplyse oss andre, men å prate kursene ned, slik jeg leser innleggene dine. Har jo også kommentert dine tidligere innspill. Da uten å få respons. At du vil prate kursene ytterligere ned etter at Hexagon Composites nå har falt ~ 30% og Hexagon Purus ~ 40% bare i løpet av uker, er selvsagt helt greit. Dette er et aksjeforum hvor man har sin agenda. At roboter er i sving i aksjene og har vært det lenge nå for å hindre enhver kursoppgang, ser man jo også etterhvert med et halvt øye, men i forrige uke gikk det helt over stokk og stein da aksjene stupte dag etter dag på den fantastiske nyheten om at Hexagon Purus og CIMC Enric opprettet to joint ventures som betyr at Hexagon Purus som global markedsleder nå har alle muligheter til å legge det enorme markedet hele Kina og resten av Sørøst-Asia representerer for sine føtter, ved hjelp av de kanalene disse joint venturene nå åpner for selskapet. Fantastisk! Helt fantastisk avtale! At aksjekursene stuper kapitalt på en slik nyhet, ja det er veldig opplysende/avslørende. Noen ganger må man bare le, litt humor har aldri skadet noen.

Du mener altså at Hexagon Purus aksjen er altfor dyr på dagens sluttkurs 50.30 NOK og uttaler deg igjen som om du ER fasit. Bildet når det gjelder denne vurderingen, er dog mye mer nyansert. Carnegies analytiker Mikkel Nyholt-Smedseng ser f. eks i dag en oppside på småpene 128.63% når det gjelder Hexagon Purus, i kraft av sitt kursmål på 115 NOK. Nyholt-Smedseng understreker sogar at kursmålet er satt ut fra et konservativt anslag når det gjelder den gjelder den generelle markedsveksten innen hydrogen og batterielektrisk (som det virker som om veldig få er klar over at Hexagon Purus også er en sentral aktør innen). Jeg følger det generelle nyhetsbildet tett. Tingene tar helt av når det gjelder satsing på områdene, slik jeg ser det. Så kanskje er Nyholt-Smedsengs kursmål nesten modent for oppgradering allerede, gitt betingelsen han setter når det gjelder den generelle markedsveksten? Kun et annet meglerhus har rykket ut med kursmål på Hexagon Purus ved siden av Carnegie, Sparebanken1Markets. Sparebank1Markets har kursmål 100 NOK. Dette nevnte jeg for deg også forleden, men skjønner jo at du vil helt annetsteds med dine vinklinger og ikke er interessert i dette. Din agenda blir litt vel overtydelig, god språkdrakt til tross. :)

https://finansavisen.no/forum/thread/124496/view

Vi diskuterer to fantastiske virksomheter her. Med fantastiske partner-/kundeporteføljer. Vi snakker globale giganter. Som langsiktig aksjonær ønsker jeg jo som alle andre langsiktige aksjonærer i alle andre selskaper, høyest mulig kurs. Det er klart, men jeg har godt tid her. Et større problem er at måten disse to globale markedslederne innen gigantiske megatrender nå behandles på når det gjelder kursdumping og underanalysering, begynner å bli direkte pinlig. Omsetter Hexagon Purus for 4 - 5 milliarder NOK i 2025, ja da er det bare å ta noe beroligende og sette seg ned, for ikke å dåne av estimatene for 2030, kombinert med tanken på at man kjøpte aksjen for 50.30 NOK 10.mars 2021. Det vi snakker om i pipeline her min venn, er nemlig fremtidige kontrakter om massevis av serieproduksjoner med gigantene av noen OEMs man har i partner-/kundeporteføljen hvis dette går slik jeg håper og tror. Transport/logistikk/buss på vei, tog, skipsfart, anleggsmaskiner, løypemaskiner, og i alle prosjektene er det jo serieproduksjon som er målsetningen. En rekke prosjekter er oppe og går i tidlige faser. Jeg er imponert og tror på disse. Der er det helt avgjørende at de så tydelig understreker at R & D er ufravikelig, topp satsing. Så får heller de som ønsker å kritisere disse nødvendige, kortsiktige utgiftene, relativt sett, få gjøre det, med sine korte siktemål. Roller som globale markedsledere må man jo helt opplagt gjøre alt for å beholde og aller helst forsterke når markedene man opererer og tjener pengene sine i, er estimert å vokse noe nesten helt hinsides all forstand i tiår fremover! At USA nå også dundrer inn og kommer med for fullt omtrent fra dag 1, er jo en kjempetrigger, ikke minst fordi begge selskapene er svært veletablerte i USA, men også i et hvilket som helst annet perspektiv i global målestokk. USA driven. Biden og Kerry fremstår faktisk allerede som fast bestemt på å bygge sitt ettermæle på hovedroller i kampen mot klimagassutslipp! All ære til dem for det, Så er det mye mer enn partnerskapene med fantastiske OEMs også, innen hydrogen, fyllestasjoner, transport, ren lagring. Utrolig spennende. De fleste ønsker å gjøre en best mulig handel og betale minst mulig, men alvorlig talt da... Hvem selger forresten? Du har vel ganske sikkert ikke aksjer Drawsy, vil jeg tro siden du så ubønnhørlig vender tommelen ned.
Redigert 11.03.2021 kl 03:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.