Farma

Londonmannen
18.01.2019 kl 08:30 1104

Det mot et slikt bakteppe det blir litt pussig, for ikke å si skremmende, når noen i fullt alvor mener at markedet alltid har rett.
I tilfellet PHO tør jeg påstå at historien vil vise at markedet tok feil, fullstendig feil når markedsaktørene høsten 2018 sendte kursen ned til kr 33,-.

Nå ser vi flere og flere fremtredende urologer stå opp for BLCC og fremholder at BLCC vil bli ny SoC og at overgangen til BLCC går raskt. Kanskje raskere enn noen av markedsaktørene evner å ta inn over seg. Det synes for meg som om styreformann sin uttalelse fra juni 2018 at selskapet nå gikk inn i en periode med akselererende vekst nå er indere med å materialisere seg.

I den grad disse fremstående urologene ikke er fullstendig nedsnødd, noe jeg tviler sterkt på at de er, så bør vi de nærmeste kvarrtalene se spor etter denne utviklingen i kvartalsresultatene. Kanskje det er det som må til for å overbevise markedsaktørene at PHo er i ferd med å legge USA for sine føtter, til tross for en heller begredelig og traurig historie. Men det er i fremtiden vi vil være tilstede, derfor bør man raskest mulig snu blikket bort fra fortiden og ta innover seg hva som ligger foran oss; markedspenetrering, akselererende vekst og en suksess ingen andre norske selskaper har opplevd i USA.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.