Industri

inva
05.04.2021 kl 15:14 2020

Enig i at PHLY er lavt priset nå, men det er det nok flere årsaker til.

- Stor eier selger mye aksjer over lang tid (Apollo på flere kontoer).

- Det er veldig lenge til det avklares om PHLY vil tjene penger på disse nye skipene. De vil først bli synlig når skip 1 er ferdig og kvartalstallet for denne perioden er ferdig. Antagelig ved fremleggelse av Q2/Q3 i 2023. Det er veldig lenge til. Hva slags inntekt de melder om underveis spiller ingen rolle. Det er sluttresultatet som teller og det er gjerne på slutten det skjærer seg i et slikt prosjekt. Dette er en ny type skip som bygges og hvis vi ser på størrelsen og hva de koster så er dette meget komplekst kontra det de har levert tidligere. Å se på hva konkurrenter med bred erfaring på denne typen leveranser gir lite mening. De fleste er overbevist om at de vil tjene penger, selv er jeg usikker. Det er sannsynlig at de vil bedre marginene utover i serien, siden de skal levere 4 eller mest sannsynlig 5 skip.

- Det er veldig lenge til de igjen kan betale utbytte, antagelig i slutten av 2023.

- Siden de nå antagelig har fullt opp i forhold til kapasitet så vil de muligens gå glipp av produksjon av grønne skip til vindinstallasjoner, Det haster med disse skipene, mange av de store vindparkene er under planlegging og skal installeres parallelt med NSMV skipene.
Redigert 05.04.2021 kl 15:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.