Grønne aksjer

questi
07.04.2021 kl 12:27 5567

Denne er en passe nøytral kilde tror jeg...
https://columbiabasinherald.com/news/2021/apr/05/rec-violet-power-end-solar-supply-deal/

VioletPowers CEO, sa:
"We are the ones that terminated the strategic partnership,” she said. “REC cannot be a supplier of ours because they are not producing polysilicon in Moses Lake.”

Anta at uttalelsen hennes er 100% ærlig, så er hovedinnvendingen på VPs side som gjorde at de angivelig avsluttet samarbeidet, det at REC ikke har gjenåpnet MosesLake (per 6.april 2021?). Med dette menes det implisitt, at dersom REC hadde hatt en produksjon fra MosesLake i dag eller en stund tilbake, så hadde VioletPower også hatt sin fabrikk oppe.

Jeg synes 2 ting skurrer:
1. Det høres ekstremt usannsynlig ut at man klarer å bygge en ingot/wafer fabrikk i løpet av få måneder etter at produsenten er gjenoppstartet. Da måtte REC ha startet opp MosesLake allerede i oktober i fjor samtidig med at de annonserte samarbeidet - så VioletPower ville få nok tid til å lyn-bygge sin fabrikk, hvis alt skulle være klart i dag.
2. Vanligvis bygger man en fabrikk, test-produserer med små mengder, til sist 'ramper' man opp, og bestiller større mengder råvarer fra leverandøren. Det høres ekstremt rart ut for meg at man krever at leverandøren skal produsere først før man bygger fabrikken.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.