Farma

rischioso
20.01.2019 kl 19:29 3205

Her blander du kurs og kvartalsresultat så jeg skjønner ikke helt hvor du vil, men jeg skal ta utgangspunkt i akkurat det.

I store deler av 2018 så lå kursen på 20-tallet hvor man da skulle erobre det amerikanske markedet. Fra rundt midten av 2018 så ble caset hausset og kursen ble tradet opp til i overkant av 60nok hvor den som forventet snudde og nærmest halverte seg i løpet av noen få måneder for så og bli hausset opp igjen mot slutten av året og har som forventet ikke tatt av på nyåret - hvorfor?

Fordi selskapet må først bevise at de faktisk er i ferd med å erobre det amerikanske markedet og det kan kun gjøres gjennom å levere kvartalsvise overskudd noe de ikke klarte i 2018 og noe de høyst sannsynlig heller ikke vil klare i første halvdel av 2019.

Mao, markedet er naturlig nok avventende for å se hva q4 forteller og ikke minst hva q1 vil fortelle og da vil det ikke hjelpe med en optimistisk guiding når selskapet ikke klarer å materialisere det gjennom positive q-tall. Av samme grunn ser jeg ikke hva som skulle trigge kursen av betydning de neste 2 kvartalspresentasjoner (feb og mai) for det er talla som vil være styrende for kursutviklingen fremover og ikke outlooken når disse 2 ikke er 1:1 og når man så og igjen viser at det ikke er tilfelle så vil det naturligvis bli kurspress - egentlig ikke mer komplisert enn det...
Redigert 20.01.2019 kl 20:26

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.