Shipping

addyfred
22.01.2019 kl 17:42 4295

Jeg skal forsøke å svare så godt jeg klarer.

Selv om likviditeten i aksjen for øyeblikket er lav, er det større likviditet i SNI sammenlignet med ODF og TEAM, og dermed en mer effektiv prising av aksjen. Jeg ser for øvrig at det kun er ~3.5 millioner aksjer fri flyt i TEAM, noe som vanskeliggjør en god dagsomsetning.

Det at SNI leverer svarte tall under nedturen anser jeg som en styrke. Management har vært gode, og nå er bølgen med CAPEX over for Stolt-Nielsen. Deres prosjekt Avenir LNG er også spennende (som for øvrig er opp over 30% på OTC siden notering!).

SNI har for øvrig langt flere skip enn ODF og TEAM.

Det er helt klart stor potensiell oppside i alle nevnte aksjer, men Stolt-Nielsen er den som bringer mest kvalitet på bordet (og således kommer til å bli mest populær). Om jeg skal tørre å sammenligne, blir det som BW LPG vs. Avance og FLEX LNG vs. Awilco LNG. De er dyktige alle sammen, men ett selskap ender som regel alltid opp som nyhetenes og analytikernes favoritter.

Se på kursgrafen de siste to kalenderår for å få et innblikk i hvorvidt de sesongmessige variasjonene i kjemikalietank-markedet prises inn i de forskjellige aksjene.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.