Shipping

Bullebajas
22.01.2019 kl 20:13 4239

Ja, likviditet i disse selskapene er ett problem. Gjør nok at de store investor massene ikke kommer seg inn i aksjene, men bra for oss småsparere som kan dra nytte av feiilprisede aksjer og utbyttekapasitet.

Synes både SNI og ODF virker som gode selskaper med god ledelse. Derimot har SNI gått lenger og lenger vekk fra kjemikalietank, mens Odfjell har blitt mer ett rendyrket kjemikalietank selskap etter gode salg av flere terminaler. Av flåteoversikten og volumer ser jeg også at ODF er størst på deep-sea og de større skipene, mens SNI har mye små regionale skip med joint venture eierskap. Så ODF mot SNI blir litt som Golden Ocean sammenlignet med Jinhui eller Norden, hvor inntjening til de store skipene vil svinge mer enn de små og være foretrukket av investorer.

Kan nok uansett tenke meg at de to aksjene vil bevege seg likt fremover. Men frykter konglomerat rabatt hos SNI på ett tidspunkt. Enig i Team Tankers angående fri flyt i TEAM, god observasjon.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.