Farma

long41
15.04.2021 kl 12:20 2531

Study shows similar incidence of rare blood clots with Pfizer and AstraZeneca COVID vaccines: https://www.cbsnews.com/news/covid-vaccine-study-blood-clots-pfizer-astrazeneca-moderna-oxford/

"A study by researchers at Oxford University in England suggests the number of people who experience blood clots after getting the coronavirus vaccine made by American pharmaceutical giants Pfizer and Moderna is very similar to the number who get the rare condition after a shot of the drug produced by Oxford's vaccine institute in partnership with AstraZeneca."

"The data showed that about 4 in every 1 million people who get the American-made vaccines experience cerebral venous thrombosis (CVT), or blood clots in the brain. With the AstraZeneca vaccine, which works in a different way and is similar to the Johnson & Johnson shot, the research showed an incidence rate of about 5 in every 1 million."

Jeg må kommentere at de forsøker å koble årsaken til blodproppene til at man har blitt smittet av covid-19, og ikke nødvendigvis vaksinene, men det fremstår ikke sannsynlig for meg - det er nok heller kombinasjonen av å være, eller ha vært, smittet av covid-19 når man får vaksinen, tenker jeg. Eller kanskje man ikke engang trenger å ha blitt smittet, men at det holder med vaksinen for å risikere blodpropp/lave blodplater, man blir tross alt "smittet" av covid når man får vaksinen.

Jeg vil også anta at det er mye større underrapportering av bloddpropper og andre bivirkninger etter vaksine er tatt i USA og England, enn for eksempel i Norge. Men nå som det er så stort fokus på det, vil nok mange flere tilfeller bli rapportert og oppdaget fremover.
Redigert 15.04.2021 kl 12:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.