Shipping

Kbkristi
16.04.2021 kl 07:21 7119

Bra spørsmål, nå måtte jeg tenke etter selv. Ratene innen bulk er jo så volatile, de går fra himmel til helvete på et blunk, og motsatt. Men kanskje var det deltakerne på forumet, som snakket ned sin egen aksje, alt etter om de var i kjøpsposisjon eller skulle selge, som utløste utgangen. Det skremte nok nye lesere.
I november i fjor satte jeg meg inn i Mpc, og laget et regneark ganske likt det Helg11 deler. Da fant jeg ut at inntjeningen til Mpc ville stige kraftig ut i 2021, og at en kurs på 4-5 kroner var gi bort pris. Da ble alt annet solgt unna, og all in i Mpc.
Nå har jo bulk også svært gode utsikter med fantastiske rater. Mpc er så lett å analysere, så her finner jeg det ikke farlig å være med på ferden videre.
Shipping har sykluser på 7-10 år. 2000 tallet fantastisk, 2010 var det værste tiåret siden steinalderen, og nå skal vi ri kanskje det beste tiåret siden steinalderen.
Jeg ser mange nå får høydeskrekk og mener det kommer en korreksjon. Korreksjoner kommer nok, men jeg mener Mpc korrigerer hver dag mot riktig kurs.
Med den inntjeningen Mpc har, så har vi ingenting å gjøre på dagens nivåer. Det er ikke vanskelig å regne hjem at vi bør stabiliseres over kr 20. Selv det er billig.
Men at det blir korreksjoner underveis er uungåelig. Men i det lange løp er korreksjoner både friskt og nødvendig.
Så må jeg takke Psi for den verdifulle takken :)
Tvi tvi, ny spennende dag.
Må også legge til en stor takk til andre deltakere. Vi har vært kjempeheldige på denne tråden som har fått så mange dyktige skribenter med erfaring fra stort sett alle felt som er viktig innenfor shipping og analyser.
Aksjer er jo ofte som et lottospill, men med en stor forskjell. Vinner en, så vinner alle som er med.
Redigert 16.04.2021 kl 07:42

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.