Grønne aksjer

Sirbalo
16.04.2021 kl 12:52 20452

Enig i det meste her :-) og derfor sitter jeg trygt med min investering selvom kursen skulle fare ned 30% uten mål og mening.

REC har innhentet kapital til både åpning av ML og utvidelse av Butte, 1 milliard kroner har de på bok. Mcap i dag er 6-7 milliarder...
REC har en butte fabrikk som leverer bra ebitda og trolig kommer til å levere bedre og bedre med utsiktene fremover og høyere priser.

Mener fortsatt dagens mcap forsvarer KUN butte helt alene, og den går veldig bra allerede.
For å leke til med tanken, kunne man kvittet seg med ML for 4 milliarder(skrap pris og samme pris vi hadde fått for Butte) betalt ned gjeld og sittet med 4 milliarder i cash og en årlig ebitda på 30-90 musd+++ med utvidelser etc...

I dette tenkte scenario med dagens mcap 6 milliarder har vi altså følgende

Butte fabrikk som generer 30-90 musd(mye høyere ved utvidelse)
4 milliarder i cash
Gjeld fri
En fabrikk med replacement costs 1.5 busd

Hva synes du prisingen av dette burde vært?`LANGT over 6 milliarder....10-20 x pe, lett en dobling av kurs.

Allikevel har vi ML md høyere replacement costs, med store utsikter til å starte opp igjen i 2021-2022 og allerede avtale med batteri produsent for å kunne starte opp og en mangel på polysilicon i verden og store utsikter til enda større mangle og behov....

Er så lite risk i mine øyne slik dagens situasjon er, og like uforståelig at kursen ikke er så utrolig mye høyere :-)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.