Shipping

uteseileren
24.01.2019 kl 01:11 3927

Stolt har ca 35 tusen tank containere som de tilbyr kunder som ikke har tilgang til bulk transport. Odfjell hadde samme opplegg gjennom Hoyer som de solgte seg ut av sammen med feeder service i europa
Iden er å holde kunden innenfor systemet. Tank containers – gir kundene fleksibilitet da de ikke behøver terminal og trucking i laste og losse havn, noe som øker utgiftene med ca USD 50 pr ton. Mindre laster går i 20m3 container på container skip som gir mere fleksibilitet.
De store skipene går til få hoved havnene og feeder skip laster direkte fra moderskipet og leverer mindre laster til kunden. Odfjell solgte sine feedere i Europa til stolt
Stolt sin flåte består av
70++ deep sea
80++ feeder
35000 tank containere
Odfjell flåte består av
60 deep sea
15 feeders
Odfjell svekkes på terminal siden
De måtte selge kronjuvelen Rotterdam terminalen da de ikke greide å drive den i henhold til gjeldene regler og ble stengt av myndighetene
De mistet akkurat Santos terminalen Ca 100k M3 storage gikk til konkurrenten da den fikk konsesjonen av havnemyndighetene til å drive terminalen de neste 25 år.
Jeg personlig tror Odfjell har mest potensiale når markedet kommer, den kan lett gå fire gangen, men stolt kan overaske da de ser på fusjoner og eier ca 15% av aksjekapitalen gjennom gjenkjøp, planen er å bruke disse som betaling ved oppkjøp

Redigert 24.01.2019 kl 09:51

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.