Olje

Kvasi
27.01.2019 kl 16:12 2125

Dette er mine antagelser:
Det har pågått «likvidation» en stund. «Boet»
(som ikke er et konkursbo i vanlig forstand, men er nå administrert av banker og bondholders under rettens beskyttelse i Sing)
prøver å bli kvitt gammel tonnasje. Dette er fartøyer som hadde oppdrag i segmenter der det nå - dessverre, er overkapasitet. Det er nok Ikke enkelt å få litt av disse verdiene tilbake. Det meste er nok uansett nedskrevet som tap allerede.

De hadde over 50 fartøyer. De beste fartøyene håper de nok å få solgt som en «pakke» til White Knight. De som tidl har vært aktuelle har trukket seg. Hvem som nå er interessert, er ikke meldt.

Bondholders og bankene prøver nok å holde skuta flytende. Størstedelen av verdiene er uansett tapt. (Dvs at gjelden blir aldri betalt.) Men klart det ligger verdier i den nyere tonnasjen, hvis den rette kjøperen melder seg. Tipper Sing stiller med garantier for å redde arbeidsplasser.

Siste frist i Singapore for løsning var 22.11.18. Ingen melding er kommet.

Når det gjelder mor-selskapet Ezra Holding, så er dette under Chapter11 i USA. (Konkursbeskyttelse) Her er det heller ikke kommet noe om status, så langt jeg kjenner til. Dette selskapet blir nok oppløst når andre eiere overtar restene av datterselskapene, der Emas Offshore nok er det største, og det med størst verdi.

Det er helt stille, så ingen vet egentlig hva som foregår.
Redigert 27.01.2019 kl 16:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.