Grønne aksjer

monitor1
03.05.2021 kl 21:12 2351

Den globale grønne indeksen har falt i 5 handledager på rad ( inkl. dag). Aksjer som NEL, SCATC, VWS, BLDP, PLUG m.fl. har fått hard medfart. Indeksen er ned fra 1540 til 1440 på en uke. HPUR er nesten ned 10 kroner på 3 handledager. 6-7% ned på 5 handledager er omtrent som nedgangen i den globale indeksen. 47,80 er samme kurs som 8.3 og også ganske lik utviklingen på grønne indekser.
Så HPUR har hverken utviklet seg dårligere eller bedre enn snittet av verdens grønne aksjer. De burde gjort det bedre, grunnet viktige rammeavtaler mener da jeg. Med bare 131000 aksjer omsatt idag kan man lure på hvilken verdi man skal tillegge dagens / ukens kursutvikling.
Jeg skal grave litt i HEX og da må jeg jo også se på HPUR i uken som kommer.
Psyken tar det foreløpig med ro, både mht. HEX /HPUR og grønn sektor ( de store fra hovedbørsen).

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.