Offshore

Qkost
06.05.2021 kl 17:18 2551

Worst case inntraff ja..

MEN en plass må det snu. Kursen har fått juling to dager på rad no. Samlet omsetning i går og idag ligger på rundt 6,2 millioner aksjer. Det utgjør 9,7 % av alle utestående aksjer. Top 20 sitter på 75,5 %. Mest sannsynlig sitter disse stille. Da er ca 85 % av selskapet, top 20 og kjøpere siste to dager(som forventer gevinst). Forhåpentlig sitter dei siste 15 % "stille i båten" som det er så populært å si.

Trur vi traff bunnen idag, ordredybden på salgs-siden såg skrøpelig ut de siste to timene, mens det var flere større ordrer på kjøpssiden som ikke gjekk gjennom. Nå er det bare å vente på neste melding fra selskapet.

Spekulasjon:
Salg av riggen/riggen er selvsagt mer aktuelt nå enn forrige uke. En tanke slo meg. WM er nå uten kontrakt og med den rette drifts-operatøren og litt justeringer på riggen, passer denne perfekt til det Equinor leter etter mtp boring på Wisting-feltet.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/12/04/7595207/jakter-rigg-til-kjempekontrakt-i-barentshavet

Bolster: Selv om dette er håpefull dagdrømming fra min side, er det ikke en teoretisk mulighet for å tilpasse WM til denne jobben uten for store kostnader?
Jeg sitter ikke med samme kompetanse inn mot rigg og utstyr som du gjør.

Da dette ble kjent var ikke WM aktuell pga den hadde kontrakt og opsjoner som gjekk fordi oppstart av denne boringen.
Etter det jeg kan finne, er denne 7-års kontrakten ikke tildelt enda. NOL har tross alt sagt de vil gjøre alt for å bevare aksjonær-verdiene, så da får vi se hva enn det innebærer.

PS: jeg er en smule bull, optimistisk og drømmende ang NOL´s fundamentale verdier.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.