Grønne aksjer

KAWAS
12.05.2021 kl 15:34 5225

Dagens CEO har nå sittet en god stund. Stort sett har det gått nedoverbakke under Torvund og Ultveit-Moe, og tidene var ikke alltid enkle. Torvund skal ha ros for å ha loset selskapet unna bankerott. Tvert i mot har REC blitt et kostnadseffektivt selskap med god kostnadskontroll. Man kan alikevel undres på om man kunne tatt andre strategiske valg underveis. Man har hele tiden skyldt på Kina eller andre ekterne faktorer. Nå er situasjonen endret en god del. Nå står man overfor betydelige vekstmuligheter, nye alliansmuligheter. Jeg er meget glad at Aker og ny styreformann er på plass. Er det også behov for nye krefter bak roret på Fornebu som kan drive REC framover og som kan utnytte mulighetene til fulle? Personlig synes jeg at CEO gir et for passivt inntrykk, men det er klart vi ser bare REC-gjengen ved kvartalspresentasjoner så man vet jo ikke hvordan de opererer i sitt daglige virke. Men, jeg savner litt mer "sprut" og "positivitet". De forvalter tross alt våre sparepenger gjennom vårt eierskap.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.