Gull og gruve

Plutokrat
31.01.2019 kl 10:52 1757

Som jeg skrev ovenfor: "For hver prosent gullprisen stiger, stiger Avocet Mining det mangedoblede i prosentpoeng."

Her har vi det konkrete eksempelet: Gullprisen siste 3 måneder har steget med 8 prosent sier du, Black Tuesday, (jeg stoler på deg, sjekker ikke opp opplysningen) og Avocet Mining har i øyeblikket på samme tiden steget med 427,27%, da er forholdstallet altså slik at for hvert prosentpoeng gullprisen stiger, så stiger Avocet Mining med hele 53.41 prosentpoeng som en direkte følge av det.

Nå er ikke de tallene over en direkte fasit, men må til enhver tid ta med noe slingringsmonn; likevel gir det en god pekepinn på hvorfor jeg har aksjer i Avocet Mining og ikke direkte i gull eller i andre gullgruveselskaper slik som mange andre: Ingen, absolutt ingen eller ingenting, fyker i været slik som Avocet Mining alltid gjør.

Det er riktig som Rockall skriver ovenfor: "AVM ser ut til å overleve det meste..." - det har de gjort gang på gang tidligere, skåret ned til benet og reist seg fra asken og skutt i været igjen som fuglen Føniks.

Og det er riktig som Black Tuesday sier: Avocet Minings kursutvikling følger, og har til alle tider fulgt, gullprisens svingninger, uansett forholdene ellers i selskapet: Selv uten gullgruve og inntekter kan dette selskapet gå mange hundre eller tusen prosent, og det sier litt om gullets overbevisende effekt på folk.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.