Offshore

ullebusten
13.05.2021 kl 17:53 3688

Trodde de fleste var enig om at slike rigger som COSL I. ikke kan brukes på lik linje/i mange av områdene som er aktuelle i Norge - året gjennom. Feks boring i Barents på vinterstid er vel en del tryggere med designet til WB?

Og disse superriggene til ODL som du sverger til (bestrider ikke kompentanse/formeningen om at de er «super» rigger, for det er de helt sikkert) bruker da mye mindre enn WM/WB?

At WB er IMO tier III complient kan vel neppe være negativt, eller at WM har hybrid pakke for den del, men klart at en DP3 rigg bruker mer diesel enn en rigg som ligger på anker. Ingen rigg har spec som vinner på alle områder. Jeg tenker at caset NOL nå dreier seg om noe helt annet en dieselforbruk eller hvor grønne de er. Det dreier seg om å navigere gjennom en vanskelig periode for å synliggjøre verdiene på to stykk nye og attraktive rigger (Moss 60 som er norsk AOC conplieny er ettertraktede eiendeler). Drifting og utbytte strategien til NOL er historie med stor H!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.