Offshore

ullebusten
13.05.2021 kl 20:55 3543

Takk for informativt og godt innlegg. Tydelig at du besitter mye kunnskap om rigg/riggbransjen(e.g ODL tråder). På generell basis er det lite av det du belyser jeg ikke er enig i. Også enig i at en grønn rigg kan være så mangt, men langt fra det viktigste. Som aksjonær i NOL er jeg nok bare kommet dit hen at jeg ønsker en transaksjon/exit-mulighet og ser på salg/avvikling som eneste mulighet.

For øvrig tror jeg at verdiene vil komme noe bedre frem på 6-12mnd kontra dagens prisnivå. Det kan inkluderer en stor emisjon om så trengs for å holde NOL flytende inntil tiden/markedet er modent. Kanskje skjer det også noe tidligere. «Alle snakker med alle», og nå er det krise i NOL. Jeg tenker at kanskje noen vil prøve seg på et skambud og det kan gi en kortsiktig boost. Kanskje ville jeg tatt en exit allerede på en slik børsmelding (10-12kroner).

Som du avslutter med så dreier det seg om potensialet til riggene. Det har jeg ikke lengre tro på vil komme godt frem i dagens form. Jeg tror også at riggene er attraktive for andre aktører, slik som ODL, RIG, og gamle FOE. Kombinasjonen gjør at jeg har vektet meg opp etter at kanselleringen var et faktum og kursen falt tilbake til ~6.5-7. Det er en ganske dyster fremtid som er priset inn, men vi kan godt se ytterligere fall på kort sikt, og jeg må være forberedt på 12-18mnd horisont.
Redigert 13.05.2021 kl 20:58

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.