Bil og motor

Luna
01.02.2019 kl 11:01 2137

Jeg tror jeg følger med mye bedre enn deg!!!
Det bør bli plass til noe annet enn kun biler biler biler i de fleste sentrumsområder. Og kollektivtransport bør bli billigere og bedre slik at den er et reellt godt alternativ for dem som ikke har råd til bil. Det er nemlig noen av dem også! Det bør finnes plass til syklister i bybildet og langs veier uten at de må risikere livet blant biler, eller at de er nødt til å trille i gangfart blant gående.
Når flere sykler og går blir det bedre plass på veien til bussen og de som må ta bilen.
Diskusjonen minner meg om tiden når røykeloven ble innført. Alle var sikre på at folk ville slutte å gå ut og at restauranter ogvutesteder ville gå konkurs. Det motsatte skjedde, flere nye grupper begynte å trives på utesteder og omsetningen gikk opp. Selv røykerne måtte innrømme at det ble bedre når de ble vant til det.
Jeg tror det blir sånn med større bilfrie områder og bedre kollektivtrafikk også. Flere vil oppdage fordelene med å få tilbake plassen som bilene har lagt beslag på.
Og vet du hva? Det finnes p-hus og handikapp p-plasser. ?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.