Finans og forsikring

Hektar
15.02.2018 kl 15:24 9910

NOFI:KISE TREKKER SEG FOR Å UNNGÅ AT DET SÅS TVIL OM NAS-INNFLYTELSE
Oslo (TDN Direkt): Bjørn Kise trekker seg som styreleder i Norwegian Finans Holding for å unngå at det sås tvil om at ledervervet kan medføre at Norwegian Air Shuttle har bestemmende innflytelse i Norwegian Finans Holding

Det opplyser han til E24 torsdag.

-For å unngå at det sås tvil om at mitt styrelederverv i Norwegian Finans Holding kan medføre at Norwegian Air Shuttle har bestemmende innflytelse i Norwegian Finans Holding, trekker jeg meg som styreleder i Norwegian Finans Holding og Bank Norwegian, skriver Bjørn Kise i en sms til nettstedet.

Norwegian Air Shuttle (NAS) skrev i dagens kvartalsrapport at de er i samtaler med Finanstilsynet om hvordan selskapets eiendeler i Norwegian Finans Holding (NOFI) skal bokføres. NAS ser på sine eiendeler i NOFI som en finansiell investering, og partene er fortsatt i dialog om hvorvidt Norwegian har signifikant påvirkningskraft over NOFI. Norwegian mener de de ikke har det.

henrik.brekke@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70

------------------------
Det var vel det alle tenkte også i forhold til nyhetene om NAS og Finanstilsynet før i dag, men hadde aldri trodd de kom til å gå rett ut og si dette her. Ærlig og bra gjort, men det kunne vel vært greit å opplyst om dette med en gang?
Redigert 21.01.2021 kl 02:09

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.