Bil og motor

Fjordgubben
01.02.2019 kl 19:29 1956

Han er muligens mindre opptatt enn deg av å leve i et totalitært samfunn maga?

Siden jeg har bodd omtrent like mange år i UK som i Norge har jeg en objektiv mening om saken, og den er at Norge er et mer totalitært og mindre fritt samfunn enn UK, sikkert vanskelig å forstå for selvgode og arrogante nordmenn, men slik opplever jeg det.

I Norge misliker jeg faktisk sterkt å kjøre bil, man blir overvåket på en helt annen måte mht privatøkonomi og det oppleves som å trekke på seg en tvangstrøye når man må godta mye strengere regler, avgifter, jantelov etc.

Jeg har f.eks i UK aldri fått fartsbot, parkeringsbot EN gang (kostet 200 kroner) aldri opplevd å bli stoppet av politiet for «kontroll», mens jeg i Norge fikk flere parkeringsbøter i året, fartsbøter regelmessig og man blir selvsagt stoppet relativt ofte der man må frem med førerkortet, blåse for promille, teknisk kontroll av bil etc etc. Man blir jo forsåvidt vant til alt dette, men det er likevel ubehagelig, en stor lettelse å slippe.

Også en stor lettelse å slippe å levere «selvangivelse», bare navnet er egentlig absurd, man angir seg selv...

Redigert 01.02.2019 kl 19:36

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.