Bil og motor

PSI- Investor
01.02.2019 kl 23:10 1870

I Nytt på Nytt i dag ble det referert til en sak om at 71 av verdens bedrifter står for 80% av verdens utslipp. Hvis det stemmer og man legger til for vedfyring og alt mulig annet hvor mye kan bli igjen til personbiltrafikk fra nyere biler?
Det står over her et sted at man ved målestasjoner ikke klarer å se når det er mye og lite biltrafikk.
Dette var jo ‘problemet’ ved målingene i Moss for en del år siden, lenge før Euro6.
Man ville vise hvor dårlig luft det ble når bilene fra Bastøferja sto stille i kø gjennom byen, men det var ikke mulig å lese ut fra målingeme om det var kø eller tomt for biler.
De forsøkte å bytte måleapparat, men resultatet ble det samme.
Siden målingeme gav feil svar ble prosjektet nedlagt.
Det de derimot lett kunne se var, riktig nok ved pålandsvind, om det var et større skip i fjorden. Skipene slo voldsomt inn.
Fra neste år gjøres det jo vesentlige tiltak innen skipsfarten, og det vil gi merkbare resultater på verdens utslipp. Det vil innvirke på lufta i Oslo også, og da blir konklusjonen helt garantert at mdgs bilhatregime har gitt pussig store gevinster og da må dette selvsagt videreføres og utvides.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.